.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت بحران در گنبدکاووس:40 هزار مورد قطعی برق و 20 درصد آب گرفتگی معابر/ قطع آب 53 روستا و اسکان اضطراری 100 نفر در مساجد
پس از بارندگی‌های شدید دو روز اخیر و جاری شدن سیلاب در گنبدکاووس آخرین وضعیت این شهرستان از آرام شدن وضعیت حکایت دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزاری فارس  پس از بارش‌های بی‌سابقه در دو روز گذشته در گنبدکاووس که بر اساس آمارها از مجموع بارش نیمی از سال جاری نیز بیشتر بوده و به بالاتر از 220 میلی‌متر رسید و علاوه بر آن ورود حجم سنگینی از روان آب‌های بالا دست و استان خراسان شمالی به پشت سد گلستان که موجب سرریز شدن آب از پشت این سد شد، نهایتا گنبدکاووس سیلاب و آب گرفتگی در معابر را تجربه کرد که البته با وجود مشکلات بسیار و خسارت‌های مالی فراوان بدون خسارت جانی فاز مهم و اصلی بحران پشت سر گذاشته شده است.

به همین منظور آخرین وضعیت را در بخش‌های مختلف از نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان جویا شده‌ایم که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

* ارسال بسته های غذایی 72 ساعته برای اسکان اضطراری

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدگاووس  با اشاره به اینکه از ابتدای اعلام آماده باش و هشدارهای هواشناسی تمامی پرسنل ما در آماده باش هستند، اظهار کرد: در روزهای اخیر نیز با نظر ستاد مدیریت بحران در هر نقطه‌ای نیاز به کمک بوده است حاضر شده‌ایم.

اصغر نودهی با اشاره به اینکه به لطف خدا شرایط به شکل کنترل شده درآمده است، افزود: با توجه به آب گرفتگی در بخشی از قسمت‌های شمالی شهر افراد را در مساجد اسکان داده‌ایم که تعداد آنها به 100 نفر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه بسته‌های امدادی و غذایی برای 72 ساعت در اختیار تیم‌های امدادی مستقر در محل اسکان قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: در صورت موافقت ستاد مدیریت بحران و مساعد بودن شرایط انتقال، امیدواریم بتوانیم به افراد ساکن شده در مساجد غذای گرم ارائه دهیم.

 

* 20 درصد شهر دچار آب گرفتگی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس  با اشاره به اینکه تمامی امکانات و تجهیزات شهرداری برای کمک به فروکش کردن آب گرفتگی و کاهش خسارات به مردم فعال شده است، افزود: تمامی نیروها و پرسنل شهرداری بدون وقفه در تلاش برای بهبود اوضاع هستند.

بابک پاکدل با بیان اینکه در حال حاضر حدود 20 درصد سطح شهر دچار آب گرفتگی است، خاطرنشان کرد: این 20 درصد عمدتا در بخش‌های شمالی شهر از جمله پل آخوندآباد، خیابان‌های جامی، شریعتی و منطقه سید آباد و ... است.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز فعالیت‌ها برای کاهش سطح آب در این مناطق، تصریح کرد: شرایط بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته رو به بهبود خواهد رفت و با توجه به کاهش ورودی آب به سد گلستان و کاهش سطح آب سرریز شده این سد به مرور شاهد کاهش آب گرفتگی خواهیم بود.

 

* تنها برق دو روستا وصل نشده است

رئیس شرکت توزیع برق گنبدکاووس با اشاره به اینکه متاسفانه به همراه سیل در روزهای نخست وزش باد و طوفان شدیدی را نیز تجربه کردیم، اضافه کرد: از ابتدای وقوع طوفان تا به امروز بالغ بر 40 هزار مورد قطعی برق را شاهد بوده‌ایم.

عرب‌گلو با بیان اینکه با کمک نیروهای امدادی و انتظامی و به فضل الهی توانستیم از این بحران به خوبی عبور کنیم، ادامه داد: از صبوری مردم و درک شرایط پیچیده و بحرانی در روزهای اخیر کمال تشکر را داریم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قطعی برق فقط در دو روستا وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم، افزود: در سطح شهر نیز به علت بالا آمدن سطح آب گرفتگی و خطرات ناشی از برق گرفتگی در بخش‌های مختصری برق قطع است.

 

* قطعی برق عامل اصلی قطع شدن آب در روستاها

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس  با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع سیلاب و طوفان بالغ بر 53 روستا قطعی آب را تجربه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران ما و نیروهای امدادی و خدماتی خوشبختانه تا کنون در 45 روستا آب وصل شده است و حدود هشت روستا همچنان با قطعی آب روبه رو هستند.

فدایی علت اصلی قطعی آب در روستاها و ایتسگاه‌های پمپاژ آب را قطعی برق دانست و تاکید کرد: در شرایط اخیر که فضا نسبتا بحرانی و ویژه است از مردم تقاضا داریم نسبت به مصرف بهینه و با رعایت حداکثر صرفه جویی به ما و سایر همشهریان خود کمک کنند.

 

* موج جدید و خفیف بارش از عصر امروز آغاز می‌شود

رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس  با اشاره به پیش بینی الگوهای هواشناسی در روزهای آتی، گفت: از عصر امروز و تا چهار روز آینده شاهد بارش باران در شهرستان گنبدکاووس به صورت پراکنده خواهیم بود.

فرشاد با بیان اینکه این بارندگی‌ها دارای شدت زیادی نیست و هیچ نگرانی از بابت افزایش آب گرفتگی به وجود آمدن سیلاب در این حوزه وجود ندارد اما پیش بینی و احتیاط‌های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

گفتنی است فرهاد بدیعی رئیس شبکه بهداشت گنبدکاووس نیز در اطلاعیه‌ای از سالم بودن آب آشامیدنی در گنبدکاووس و فقدان آلودگی میکروبی آن خبر داده و از همشهریان خواسته است در صورت کدر بودن آب که به علت جداره‌های لوله‌های قدیمی است آن را قبل از مصرف بجوشانند.۱۰۵۸/


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.406 seconds.